Lényegében egy marketing kampányról van szó amit a Microsoft indított még 2005-ben, majd az eléggé alacsony érdeklődés miatt átdolgozták az egészet és újból kiadták 2006-ban. A kampány célja az volt, hogy a Windows operációs rendszeren a játékot olyan könnyűvé és egyszerűvé tegyék mint a népszerű játékkonzolokon.
Az ilyen Games for Windows (továbbiakban GfW) játékok már csomagolásukról megkülönböztethetőek. Mindegyik boritójának a tetején látható egy széles csík, melyen ott csücsül a GfW logo. Ebből két félét láthatunk manapság. Az egyik a sima (1.kép), míg a másik a Live támogatottságra is felhívja a figyelmet (2.kép).

Games for Windows

Games for Windows LIVE

A Games for Windows követelményei

Ahoz, hogy egy játék bekerülhessen a GfW-be, meg kell felelnie bizonyos elvárásoknak:

  • Legyen egy Easy Install opciója a telepítőnek, hogy a lehető legkevesebb kattintással fel lehessen telepíteni
  • Kompatibilisnek kell lennie a Games Explorer-el
  • Akadálymentesen kell települnie és futni a 64bites Vista-n, vagy az annál újabb, szintén 64bites rendszereken (a játék maga ettől még lehet 32bites
  • Támogatnia kell a hagyományos és szélesvásznú felbontásokat / képarányokat (azaz a 4:3, 16:9, 16:10)
  • Windows Vista alatt támogatnia kell a Szülői felügyelet opciót
  • El lehessen indítani a Vista Media Center-ből
  • Amennyiben támogat gamepadot, az XBox360 vezetékes padját, és az Xbox 360 Controller for Windows padot (ugyanaz a termék, csak más a neve) is támogatnia kell